REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
- Drukuj"/> artykuł: REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW "/>
- Zapisz jako pdf"/> artykuł: REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW "/>
REGULAMIN PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. PPOR. KAROLA NIEDZIELSKIEGO „DOBOSZA” W NIEKŁANIU WIELKIM
Rozdział I
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków
1. W szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:
dyrektora,
wicedyrektora
2. Dyrektor szkoły lub wicedyrektor przyjmują skargi i wnioski:
Dyrektor - w poniedziałki od godz. 10.00 do 14.00 i każdego dnia podczas obecności;
Wicedyrektor - podczas nieobecności dyrektora.
3. Na tablicy ogłoszeń dla rodziców i na szkolnej stronie internetowej
(www.pspnieklan.szkolnastrona.pl) umieszczona jest informacja dotycząca terminu i czasu
przyjmowania skarg i wniosków.
4. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
5. Pracownik szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.
6. Rejestr skarg i wniosków prowadzi sekretarka szkoły.
7. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz
organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak
skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.
8. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska
(nazwy) oraz adresu wnoszącego - anonimy.
9. Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
liczba porządkowa,
data wpływu skargi/wniosku,
data rejestrowania skargi/wniosku,
adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
termin załatwienia skargi/wniosku,
imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
data załatwienia,
krótka informacja o sposobie załatwienia sprawy.
10. Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków
1. Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.
2. Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.
3. Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
4. Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym
równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.
5. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, następnie pismem przewodnim przesłać odpisy właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.
6. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg i wniosków
1. Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
2. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:
oryginał skargi/wniosku,
notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
3. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
oznaczenie organu, od którego pochodzi,
wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
faktyczne i prawne uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie,
imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
4. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.
5. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
2. Skargę/wniosek rozpatruje się:
do 14 dni , gdy skargę wnosi poseł, na Sejm, senator lub radny
do miesiąca , gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające
do 2 miesięcy , gdy skarga lub wniosek jest szczególnie skomplikowana
do 7 dni należy:
przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu,
przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości,
przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów,
przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia,
zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku,
udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
Załączniki :
- protokół przyjęcia skargi ustnej
- notatka służbowa
- imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków
- wzór rejestru skarg i wniosków.
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2018-04-25 00:00 | przez: Admin |
---|---|---|
Opublikowano: | 2018-04-25 00:00 | przez: Admin |
Podmiot udostępniający: | Publiczna Szkoła Podstawowa im. ppor. Karola Niedzielskiego "Dobosza" | |
Odwiedziny: | 1727 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.