Publiczna Szkoła Podstawowa im. ppor. Karola Niedzielskiego "Dobosza"

26-220 Stąporków

Niekłań Wielki ul. Szkolna 4

Tel: (41) 374-40-14

e-mail- nieklan@pspnieklan.szkolnastrona.pl

Adres

26-220 Stąporków


Niekłań Wielki ul. Szkolna 4


Tel: (41) 374-40-14


e-mail- nieklan@pspnieklan.szkolnastrona.pl


Statystyki

  • Odwiedziło nas: 954069
  • Do końca roku: 246 dni
  • Do wakacji: 53 dni

Konkurs „Świetlica szkolna – przestrzenią dla edukacji, rozwoju i zabawy

Informujemy, że nasza szkoła w okresie od 01.12.2023r. do 10.04.2024r.wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Świetlica szkolna – przestrzenią dla edukacji, rozwoju  i zabawy w sposób następujący:

Zadanie 1.

Pogadanka nt. „Bezpieczne zabawy zimowe” – zadanie ma celu kształtowanie umiejętności wyboru ciekawego i bezpiecznego sposobu spędzania wolnego czasu w zimie. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych przesłanych do jury konkursu.

Wykonanie:

Liczba uczestników : 54

Liczba grup : 10

Wnioski/spostrzeżenia: Uczniowie poznali zasady i miejsca bezpiecznych zabaw zimowych, zachęceni zostali do uprawiania sportów zimowych i wyboru ciekawego spędzenia wolnego czasu zimą. Dzieci   z dużym zaangażowaniem wykonywały prace plastyczne, chętnie brały udział w pogadankach, rozmowach, zabawach mających na celu kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego w sposób aktywny a nie przed komputerem. Na zakończenie cyklu zajęć zorganizowano apel „Bezpieczne ferie zimowe”.

Zadanie 2.

Zorganizowanie ogólnoszkolnej akcji „Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę”. Dokarmiamy zwierzęta, robimy karmniki dla ptaków, wywieszamy skórki… Ocena na podstawie sprawozdania, prac plastycznych/zdjęć przesłanych do jury konkursu.

Liczba uczestników: 71

Wnioski/spostrzeżenia: Wychowankowie świetlicy są świadomi dokarmiania zwierząt zimą. Dzieci potrafiły wymienić gatunki ptaków, które zimują w  Polsce oraz znają sposoby dokarmiania zwierząt zimą. W zakresie tego zadania dzieciom szczególnie podobało się spotkanie z panem leśniczy z Nadleśnictwa Stąporków, który w ciekawy sposób opowiadał o zwierzętach, sposobach ich dokarmiania. Ponadto pod okiem wychowawców powstały piękne karmniki , a nasi wychowankowie dokarmiali ptaki , dbając o nie w okresie zimy.

Zadanie 3.

„Karnawał w szkole” – przygotowanie w ramach zajęć świetlicowych masek, strojów karnawałowych. Zorganizowanie szkolnej zabawy karnawałowej, na której uczniowie będą mogli zaprezentować swoje prace. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych/zdjęć przesłanych do jury konkursu.

Wykonanie:

Liczba uczestników: 72

Wnioski/spostrzeżenia: „W karnawale same bale”  to myśl przewodnia w okresie trwającego karnawału w świetlicy szkolnej. Dzieci zapoznane zostały z tradycją zabawy karnawałowej i zachęcone do jej kultywowania. A i wystrój naszej Sali wskazywał na karnawałowy czas, były balony, serpentyny, ozdoby , gwiazdy, dzieci korzystały w trakcie zabaw z karnawałowych masek, trąbeczek. Ale było ciekawie ,                        aż uśmiechy nie schodziły z twarzy dzieci , gdy tylko przekroczyli próg świetlicy. Wykonywano ciekawe maski karnawałowe , weneckie i nie tylko. Każdy mógł się wykazać kreatywnością i pomysłowością. A potem był bal……., bal na 100 par. Bal nie tylko dla naszych uczniów , ale także dla społeczności lokalnej. Były ciekawe stroje : księżniczki, pszczółka „Maja”, kotki, strażacy, policjanci i wiele innych.  Zorganizowanie zabawy karnawałowej dało możliwość rozwinięcia u dzieci aktywności ruchowej , muzycznej i artystycznej oraz umiejętności wspólnej zabawy.

Zadanie 4.

„Tradycje Świąt Wielkanocnych” – pogadanka na temat tradycji i symboliki świąt, zwyczajów panujących w poszczególnych regionach. Ocena na podstawie sprawozdania oraz prac plastycznych przesłanych do jury konkursu.

Wykonanie.

Liczba spotkań : 18

Liczba uczestników: 72

Wnioski/spostrzeżenia: Uczniowie zdobyli wiedzę na temat Świąt Wielkiej Nocy , poznali tradycje  i symbolikę świąt. Na zajęciach   wprowadzony był nastrój oczekiwania na zbliżające się święta, sala przybrana była jajeczkami, koszyczkami wielkanocnymi, palemkami, barankami, zajączkami.  A wszystko to wykonane było przez naszych wychowanków.  Uczniowie poznawali znaczenie słowa : tradycja, swobodnie wypowiadali się jak obchodzone są Święta u nich w domach. To był czas przyjemnie spędzony na świetlicy , była integracja, wspaniała zabawa, wspólne dekorowanie Sali i robienie stroików wielkanocnych. Z ciekawością poznawaliśmy również tradycje i zwyczaje Świąt Wielkanocnych   w różnych regionach Polski.

Zadanie 7.

Savoir vivre w szkole – kultura osobista jest wizytówką każdego z nas. Opracowanie Kodeksu Dobrych Manier Ucznia. Ocena na podstawie sprawozdania przesłanego do jury konkursu.

Wykonanie:

Wnioski/spostrzeżenia: Na zajęciach świetlicowych dzieci poznały podstawowe zasady kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życia codziennego, zrozumieli zasadność istnienia przyjętych norm obyczajowych. Wiedzą, że kultura osobista jest wizytówką każdego z nas. Wspólnie opracowaliśmy Kodeks Dobrych Manier Ucznia , który przestrzegać będą dzieci w naszej szkole i poza nią. Dzieci wiedzą, że dobre wychowanie , nienaganne formy zachowania oznaczają  życzliwość dla ludzi, uprzejmość i  tolerancję,  okazując dobre maniery okazują szacunek innym ludziom.  

„Świetlica szkolna – przestrzenią dla edukacji, rozwoju i zabawy"