Konspekt zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne z wykorzystaniem programu multimedialnego „Aktywna Tablica”
Konspekt zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne
z wykorzystaniem programu multimedialnego „Aktywna Tablica”
Temat zajęć: Emocje moje i twoje.
Data przeprowadzonych zajęć: 02.01.2023r.
Nauczyciel: mgr Irmina Stępień
Cel: Rozwijanie samoświadomości własnych uczuć i emocji
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie do tematu.
Nauczyciel omawia uczucia, które towarzyszą nam na co dzień, mogą być przyjemne i nieprzyjemne. Pokazuje ilustracje przedstawiające różne uczucia tj. gniew, strach, smutek, radość. Uczeń ogląda ilustracje i nazywa poszczególne uczucia. Określa, które z nich zalicza się do przyjemnych, a które do nieprzyjemnych.
2. Uczeń uzupełnia kartę pracy „ Emocje Florka”, na której ma narysować emocje podpisane pod pustymi buźkami.
3. Rozwiązywanie ćwiczeń multimedialnych z programu Dzwonek.pl „ Emocje moje i twoje”
- ćwiczenie 3 – pomaluj pole przeznaczone na daną emocję kolorami, które ci się z nią kojarzą,
- ćwiczenie 4 – wypełnij pole przeznaczone na daną emocję kształtami, które ci się z nią kojarzą,
- ćwiczenie 5- połącz ze sobą oczy, nos, usta, tak aby powstała twarz wyrażająca jakąś emocję. Nazwij tę emocję.
4. Rozmowa kierowana na temat:
- Jak należy zachować się w różnych nieprzyjemnych sytuacjach, które zdarzają się w życiu szkolnym? - dobre czy złe zachowanie – rozmowa przy obrazkach.
Uczeń wspólnie z nauczycielem ogląda ilustracje przedstawiające poszczególne scenki szkolne, opowiada co przedstawiają, ocenia zachowanie bohaterów i odnosząc się do własnych doświadczeń, opowiada jak sam zachowałby się w podobnej sytuacji.
5. Układanie puzzli – jakie emocje zostały przedstawione na obrazkach.
Podsumowanie zajęć.