Publiczna Szkoła Podstawowa im. ppor. Karola Niedzielskiego "Dobosza"

26-220 Stąporków

Niekłań Wielki ul. Szkolna 4

Tel: (41) 374-40-14

e-mail- nieklan@pspnieklan.szkolnastrona.pl

Adres

26-220 Stąporków


Niekłań Wielki ul. Szkolna 4


Tel: (41) 374-40-14


e-mail- nieklan@pspnieklan.szkolnastrona.pl


Statystyki

  • Odwiedziło nas: 964104
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni

Konspekt zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne z wykorzystaniem programu multimedialnego „Aktywna Tablica”

Konspekt zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne
z wykorzystaniem programu multimedialnego „Aktywna Tablica”

 

Temat zajęć: Emocje moje i twoje.

Data przeprowadzonych zajęć: 02.01.2023r.

Nauczyciel: mgr Irmina Stępień

Cel: Rozwijanie samoświadomości własnych uczuć i emocji

Przebieg zajęć:

1. Wprowadzenie do tematu.

  Nauczyciel omawia uczucia, które towarzyszą nam na co dzień, mogą być przyjemne i nieprzyjemne. Pokazuje ilustracje przedstawiające różne uczucia tj. gniew, strach, smutek, radość. Uczeń ogląda ilustracje i nazywa poszczególne uczucia. Określa, które z nich zalicza się do przyjemnych, a które do nieprzyjemnych.

2. Uczeń uzupełnia kartę pracy „ Emocje Florka”, na której ma narysować emocje podpisane pod pustymi buźkami.

3. Rozwiązywanie ćwiczeń multimedialnych z programu Dzwonek.pl „ Emocje moje i twoje”

- ćwiczenie 3 – pomaluj pole przeznaczone na daną emocję kolorami, które ci się z nią kojarzą,

- ćwiczenie 4 – wypełnij pole przeznaczone na daną emocję kształtami, które ci się z nią kojarzą,

- ćwiczenie 5- połącz ze sobą oczy, nos, usta, tak aby powstała twarz wyrażająca jakąś emocję. Nazwij tę emocję.

4. Rozmowa kierowana na temat:

- Jak należy zachować się w różnych nieprzyjemnych sytuacjach, które zdarzają się w życiu szkolnym? - dobre czy złe zachowanie – rozmowa przy obrazkach.

 Uczeń wspólnie z nauczycielem ogląda ilustracje przedstawiające poszczególne scenki szkolne, opowiada co przedstawiają, ocenia zachowanie bohaterów i odnosząc się do własnych doświadczeń,  opowiada jak sam zachowałby się w podobnej sytuacji.

5. Układanie puzzli – jakie emocje zostały przedstawione na obrazkach.

Podsumowanie zajęć.