Jesteś tutaj:
Konspekt zajęć rewalidacyjnych lekcji otwartej dla ucznia objętego kształceniem specjalnym z niepełnosprawnością w stopniu lekkim realizowanych w ramach programu „Aktywna Tablica” z wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjno - komunikacyjnych
Temat zajęć:
Ćwiczenia koncentracji i uwagi, rozwijanie percepcji wzrokowo - słuchowej.
Klasa VIII b
Data: 18.01.2023
Czas trwania: 60 min.
Nauczyciel: Mariola Słoka
Cel główny:
- doskonalenie procesów uwagi i koncentracji
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowej
Cele szczegółowe – uczeń:
- rozwija orientację przestrzenną
- ćwiczy orientację wzrokowo-ruchową
- rozwijanie myślenia logicznego i abstrakcyjnego
- rozwija spostrzegawczość i pamięć
- rozwijanie uwagi i pamięci słuchowej
- rozwija percepcje i pamięć wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową
- doskonali sprawność manualną
Metody:
- rozmowa
- pokaz
- aktywizujące
- praktycznego działania
Formy pracy:
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
- laptop
- tablica interaktywna
- Internet
- Program Aktywna Tablica - „m-Talent”
- długopis 3D
- liczmany
- obrazki do kodowania
- karty pracy przygotowane przez nauczyciela
Przebieg zajęć:
I. Część wstępna:
- Powitanie ucznia. Krótka rozmowa na temat samopoczucia ucznia.
- Podanie tematu i celu zajęć.
II. Część główna:
- Gra Shooting Range- w programie m- talent -uczeń łapie opadające na spadochrony cyfry
- Dopasowywanie części obrazków do całości – układanie puzzli na tablicy interaktywnej
- Łączenie kropek z cyframi za pomocą długopisu
- Karta pracy z zakodowanym wzorem – zadaniem ucznia jest rozkodowanie wzoruĆwiczenie pamięci – gra w Memo w programie m- talent– odnalezienie 12 par takich samych wyrazów napisanych różnymi kolorami
- Ułożenie z liczmanów przedstawionego na obrazku wzoru oraz odtworzenie figury z instrukcji słownej nauczyciela
- Praca z długopisem 3D- doskonalenie sprawności ręki piszącej. Przypomnienie uczniowi zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z długopisu 3D. Zadaniem ucznia jest wybranie karty ze wzorem, który najbardziej mu się podoba, a następnie wykonanie na nim pracy długopisem 3D
III. Część końcowa:
- Ewaluacja zajęć. Walizka i kosz , do walizki uczeń wrzuca wszystko to, co zabiera ze sobą ze spotkania, to czego się nauczył, co uzna za ważne, co mu się podobało. Zapisuje to na kartce, a następnie przyklejają do ilustracji z walizką. Do kosza wyrzuca to, co uznał za niepotrzebne, co mu się nie podobało. Zapisuje to na kartce, a następnie przyklejają na ilustrację z koszem.
- Podziękowanie uczniowi za zaangażowanie i aktywny udział w zajęciach oraz podsumowanie pracy ucznia.