Kalendarz
Artykuły
Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych
2024-03-04
Tegoroczne obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych w naszej szkole przebiegały wieloetapowo. Towarzyszyły im: wystawa, gra online typu escape room oraz wyjątkowe stroje uczniów w tym doniosłym dniu. W przygotowanie wystawy włączył się też Samorząd Uczniowski. Zaprezentowana wystawa miała na celu przybliżyć sylwetki żołnierzy wyklętych . Kolejną formą obchodów skierowaną do uczniów klas 5-8 była gra online escape room. Uczniowie rozwiązywali zadania. Po ich rozwiązaniu otrzymali konkretny wynik, hasło lub wskazówkę do poszukiwań kolejnych zadań .W każdym z punktów uczniowie rozwiązywali inne zadania, starając się zrobić to jak najszybciej i jak najdokładniej. Przy rozwiązywaniu zadań obowiązywał limit czasowy, a ich szybkie wykonanie liczyło się w ostatecznym podsumowaniu wyników. Gra toczyła się do momentu przejścia wszystkich etapów przez całość uczestników . Gra okazała się strzałem w dziesiątkę. Zadania, które czekały na uczniów to: quiz na temat żołnierzy wyklętych, odczytanie zaszyfrowanego szyfrem hasła , ułożenie puzzli ,rozpoznanie żołnierzy wyklętych. Poszczególne punkty gry były nadzorowane i oceniane przez nauczyciela historii. Uczniowie walczyli o szóstki i piątki z historii oraz o dodatkowe punkty z zachowania. Poniżej zamieszczamy wyniki:
I miejsce
Czechowski Szymon kl 8
II miejsce
Moćko Franciszek kl 5
III miejsce
Galas Aleksander kl 7
Rurarz Maja, kl 6
Garbacz Beata kl 6
Garbacz Aleksandra kl 5
Garbacz Wojciech kl 5
Czechowska Natalia kl 5
Jankowski Maciek kl 7
Zarzycki Patryk kl 7
Sroka Hubert kl 7
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w obchodach święta i gratulujemy zwycięzcom.
Czytaj więcej o:
Kreatywne prace na dodatkowych zajęciach z historii
2024-03-04
Tym razem uczniowie klasy 5 rozwijali wyobraźnię, kreatywność oraz wyzwalali ekspresję twórczą poprzez nowe wyzwania. Historia powstania pisma jest niezwykle ciekawa, dlatego na dodatkowych zajęciach z historii uczniowie klasy V mieli okazję dowiedzieć się, jak to wszystko się zaczęło. Trudno było niektórym zrozumieć, że za pomocą obrazków ludzie porozumiewali się i przekazywali informacje. I właśnie nasi uczniowie mieli okazję przenieść się w czasie i tworzyć własne pismo obrazkowe. Na przygotowanych przez siebie „ glinianych tabliczkach” –PLASTELINIE przy pomocy „rylca” –drewnianych patyczków zapisywali pismem obrazkowym informację do koleżanek, kolegów i rodziców, którą potem wzajemnie próbowali odczytać. Oj było to niełatwe zadanie .Uczniom bardzo podobała się taka forma nauki przez zabawę. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że pismo obrazkowe jest wymagające i pracochłonne.
Poniżej prezentujemy kilka zdjęć.
Czytaj więcej o: